Uggle-tårta

På min 30-årsdag serverades denna tårta. Ugglorna representerar mig och min familj.
Botten består av en kladdkakebotten i botten. Dom andra två anslagen är vanlig chokladbotten.
Fyllningen är jorgubbsmousse och lemon curd-grädde.
Spacklat med kola-smörkräm.
Locket är marsipan. Ugglor och text är sockerpasta.
 
 
 
 
Taggar: 30 är det nya 20, Ugglor, choklad, chokladtårtbotten, familj, jordgubbsmousse, kladdkakebotten, kola-smörkräm, lemon curd, lemoncurdgrädde, lika delar, marsipan, rosa, sockerpasta, sugarpaste, tårta, tårtbotten, uggelfamilj, uggla;

Kommentarer :

#1: Mamma

Så jättefin den var i sin helhet, men även läcker när man såg bottnarna i genomskärning. Vi kom sist på kalaset, det är förklaringen. Så himmelskt god, finns så många läckra ord för den goda tårtan. Jag kan tyckas partisk, men varför skulle jag inte säga som det är. Det är av misstagen man lär sig och denna tårta och allt vad du bakar blir gott och vackert. Jag minns när du bakade dina första bullar. Dom var såå vackra och lika goda. Fattar inte hur du gör, men baka kan du!!!

skriven
#2: Jomma

En sån tårta vill man absolut ha på sin födelsedag. Har du gjort dom fina ugglorna? Så söta!

Svar: Ja jag har gjort dom. I sugarpaste. :)
C Hällström

skriven

Kommentera inlägget här :