Snickerskakor

 
Ruggigt enkelt. Och gott!
 
 
 
10 dl Rice Krispies
1 tsk vaniljsocker
225 g jordnötssmör
3/4 dl kokos
1 dl strösocker
1 dl sirap
200 g ljus choklad

Blanda rice krispies, vaniljsocker och kokos i en bunke. Häll i jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull, rör om och låt bli varmt (får inte koka). Rör sedan ned den varma jordnötssmörblandningen i bunken. Rör om så det blandar sig ordentligt. Platta ut krispet i en form (ca 20*30 cm) med bakplåtspapper i. Smält chokladen i ett vattenbad och bred den smälta chokladen över krispet. Låt stå kallt till chokladen stelnar, skär sedan upp i bitar och servera. Kakan skall förvaras kallt.
Taggar: choklad, godis, jordnötssmör, rice krispies, snickers, snickerskakor;

Kommentarer :

#1: K- S

Mina favoritkakor!

skriven
#2: Sussi

Men vad gott..

skriven
#3: LINNEA

Åh lägg av va gott. Måste testa någon dag när jag har tid över!

Svar: Det bästa av allt är att du knappt behöver någon tid över. Tog typ en kvart att göra. :)
C Hällström

skriven
#4: LillaLoxvi

Det här ser ju hur gott ut som helst! Kanske testar på idag :D

Svar: Ja gör det. Dom är så himla goda och går så snabbt att göra. :)
C Hällström

skriven
#5: Olini.blogg.se

Så gott!!

skriven
#6: Camilla

Mmm, denna ska jag prova! Ska ha glöggmingel hemma vid lucia! Får se vad folk tycker om den!

Svar: Vad roligt! Hoppas ni får det mysigt. :)
Blir det någon ovanlig smaksatt glögg?
C Hällström

skriven
#7: Sara

Det är så otroligt gott :)

skriven
#8: Sara Tuvesson

Det är så otroligt gott :)

skriven
#9: Robex Lundgren

Fin blogg

Svar: Tack! :)
C Hällström

skriven
#10: Jenny

Tack för tipset, perfekt julgottis :)

skriven
#11: Hanna Karlsson

Det låter riktig gott!

skriven
#12: Heja Jamal

Gud så gott, tror att jag dör!!!

Svar: Nä, dö inte. Baka en omgång och njut istället. ;)
C Hällström

skriven
#13: tiilda

Så otroligt gott !
gå in på min blogg.

skriven
#14: Elin

Mums!!!

skriven
#15: kerstin ehrenholm

men vad smarrigt

skriven
#16: coffeeandcupcake.blogg.se

Dom är ju så sjukt goda :)

skriven
#17: Amanda♥

Åååh, jag äääälskar snickerskakor! Så gott!

skriven
#18: angelicasvarld.blogg.se

MEn gud så smarrigt...det måste provas!! En variant till Rockey Road som jag gör varje jul!

Svar: Rocky Road är ju fantastiskt! I kväll gjorde jag typ Rocky road fast med lite annat i. Det ligger på kylning nu över natten, så imorgon får jag provsmaka det. blir det bra kommer receptet ut under morgondagen. :)
C Hällström

skriven
#19: Ida

Alltså snickerskakor kan vara något av det godaste!

Svar: Jag är redo att hålla med dig.
C Hällström

skriven
#20: classica.blogg.se

min mamma brukar göra hemmagjord snickers till jul, istället för Rice Krispies använder hon något annat. Bara för det minns jag inte vad de är. Själv funderar jag på att göra snickers utan jordnötter och ta cashewnötter istället då jag är allergisk.

Svar: Jag har gjort dom med cornflakes någon gång, då blir dom hårdare dock.
Ja prova med cashewnötter, berätta gärna hur det blev. :)
C Hällström

skriven
#21: Emelie Ekman Lindqvist

Ser helt underbart gott ut!! :D

skriven

Kommentera inlägget här :